اربعين حسيني،ميعادگاه سپاه امام عصر(عج) در هنگام ظهور/تدبير الهي اربعين،زمينه ساز پيروزي

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

امدادهاي الهي در هنگام ظهور ، نقش ويژه اي در پيروزي جبهه حق خواهد داشت ، برخي از اين امدادها بصورت آني در كوران تحولات ظهور نازل مي گردد اما برخي از آنها قرنهاست كه در طول زمان جريان داشته و در آستانه ظهور تشديد خواهد شد ، حضور ميليوني عزاداران حسيني در اربعين سالار شهيدان را مي توان از نصرتهاي الهي برشمرد كه فراگير شدن خيره كننده آن در طي سالهاي جاري بشارت بزرگ نزديكي ظهور را در خود دارد.كربلا در ميانه راه كعبه و بيت المقدس است و اين يعني از عاشوراي ظهور تا اربعين حسيني و از اربعين تا نماز عشق در قدس شريف فاصله اي نيست.

امام خامنه اي(مدظله) :

 

"آمدن اهل‌بیت حسین‌بن علی(ع) به سرزمین کربلا، فقط برای این نبود که دلی خالی کنند یا تجدید عهدی بکنند؛ آنچنان که گاهی بر زبان‌ها جاری می‌شود. مسأله از این بسیار بالاتر بود. نمی‌شود کارهای شخصیتی مثل امام سجاد(ع) یا مثل زینب کبری(س) را بر همین مسائل عادی رایج ظاهری حمل کرد، باید در کارها و تصمیمات شخصیت‌هایی به این عظمت در جست‌وجوی رازهای بزرگتر بود....

به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعۀ شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعۀ مسلمین را باید به یاد هم بیاورید. تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع! این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمی‌رفت و خاطرۀ آن برای همیشه زنده می‌ماند. آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود."

نمازجمعه تهران 1366/7/24

 

امام عصر(عج) بنا بر اعتقاد اكثر محققين و نص صريح روايات در عاشوراي سال ظهور ، قيام جهاني خود را در كنار خانه كعبه با ندايي فراگير آغاز خواهد كرد :

1. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم.

2. اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم.

3. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين قَتَلُوهُ عَطشاناً.

4. الا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين طَرَحُوهُ عُرياناً.

5. اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282)

آگاه باشيد اي جهانيان که منم امام قائم، آگاه باشيد اي اهل عالم که منم شمشير انتقام گيرنده، بيدار باشيد اي اهل جهان که جدّ من حسين را تشنه کام کشتند، اي اهل عالم ، جد من حسين را روي خاک افکندند، آگاه باشيد اي جهانيان که حق جد من حسين را از روي کينه توزي پايمال کردند.

پس از علني شدن قيام و آشكار شدن 313 يار وفادار آن حضرت در مكه در روز عاشورا و روزهاي پس از آن و احتمالاً درگيريهايي كه آن حضرت با حكومت پريشان و متزلزل عربستان براي گشودن راه قيام و تسلط بر حجاز خواهند داشت و توقفي كه آن حضرت براي پيوستن ياران خود از سرزمين هاي اطراف چون بحرين و يمن و ... به قيام از سوي ديگر خواهد داشت و همچنين حركت سريع سپاه حضرت بنا بر روايات كه در طي چند ماه بر سراسر كشورهاي اسلامي تسلط پيدا خواهد كرد ، چنين به نظر مي رسد كه به احتمال قوي در ماه دوم پس از قيام و در ماه صفر و حوالي اربعين مي توان انتظار داشت كه رهبري قيام و بدنه اصلي آن خود را به تجمع بسيار عظيم عاشقان و عزاداران حسيني در كربلاي معلي برساند ، چنانكه استفاده از پتانسيل عظيم تجمع دهها ميليوني در مراسم اربعين در جهت معرفي قيام از يكسو و تشكيل سپاهي بزرگ براي حركت به سمت شام و بيت المقدس ، در كوران فتنه هاي بزرگ دشمنان ، ضروري به نظر مي رسد.

پس با توجه به قرائن روايي مي توان انتظار داشت كه در اربعين سال ظهور وجود مقدس امام عصر(عج) به همراه سپاه خود در مراسم نوراني اربعين حضور داشته و مقدمات حركت تاريخي به سمت بيت المقدس و نبرد نهايي را فراهم خواهد كرد به بيان ديگر در اربعين سيد و سالار شهيدان كه شور و شعور حسيني در اوج بوده و زمينه هاي جهاد فراهم است ، با پيوستن ميليونها نفر ، سپاه بزرگ امام مهدي(عج) صورت نهايي خود را گرفته و براي نبرد سرنوشت ساز بيت المقدس حركت خواهد كرد.

 

 

در واقع مي توان گفت  تقارن مراسم اربعين حسيني با هفته هاي آغازين قيام جهاني حضرت و فراهم شدن فرصت حضور در جمع دهها ميليوني مسلمانان آن هم در روزهاي پرفتنه و غبارآلود اوائل قيام حضرت ، امدادي الهي و تدبيري غيبي براي ياري و نصرت و زمينه ساز فتح و پيروزي مي باشد كه مقدمه آن از قرنها قبل و با بيانات مبارك ائمه اطهار(ع) فراهم گرديده است

سپاه عشق ، عاشورا در كعبه ، اربعين در كربلا

و از هم اينك مي توان انتظار داشت كه دشمنان با پيش بيني اين حقيقت ، در اربعين بعد از ظهور در آستانه حركت اقيانوس جمعيت به ميعادگاه عزاداران حسيني ، شديدتر از سالهاي جاري و همچون محاصره سال 61 هجري ، اقدام به ممانعت و حملات به عزاداران اربعين خواهند كرد تا به خيال خود زمينه هاي فرصت عظيم اربعين براي قيام مهدوي را از بين ببرند ، و از رسيدن سپاه امام(ع) به كربلا جلوگيري كنند ، اما زهي خيال باطل ، زمزمه هاي حضور امام زمان(عج) در مراسم اربعين كافيست تا قيامتي در دشت نينوا برپا شود و با اولين تجمع عظيم سپاهيان امام مهدي(عج) ، رعب و وحشت ، وجود دشمنان را فراگيرد ، رعبي كه از وعده هاي الهي براي ياري آخرين حجت خويش است.

 

حال با اين مقدمه مهم مي توان برخي از اسرار ظاهري توصيه و تاكيد بسيار بر بزرگداشت اربعين حسيني در بيانات ائمه اطهار(ع) را درك كرد تا جايي كه معصوم(ع) زيارت اربعين را از نشانه هاي مومن برمي شمرد و اولياء الله به بزرگداشت اربعين و حضور در آن سرزمين مقدس مخصوصا با پاي پياده از ديرباز اهتمام وي‍ژه اي داشته اند ( البته اين مسئله مطمئناً اسرار باطني مهمي نيز دارد كه تنها ، اهلش قادر به درك آن مي باشند)

 

 

از سوي ديگر رونق گرفتن شگفت انگيز مراسم اربعين در طي سالهاي جاري و حضور دهها ميليوني عاشقان حسيني از سراسر جهان كه موجب حيرت جهانيان شده است ، بشارتهاي بزرگي در خود دارد ، بشارت فراهم شدن سپاه بزرگ اسلام براي ياري آخرين حجت حق ، بشارت باز شدن راه قدس كه از كربلا مي گذرد ، بشارت فراگير شدن نام و ياد حسين(ع) كه امام عصر(عج) در هنگام ظهور خود را با اين نام معرفي مي كند و ...

آيا رهسپار شدن عاشقانه بزرگ و كوچك ، زن و مرد ، پير و جوان به سوي قبله دلها و عظمت بي نظير عزاداري سالار شهيدان نويدبخش در راه بودن منتقم خون حسين(ع) نيست؟

 

 

آيا اين پياده روي هاي ميليوني اربعين تمرين حضور در ظهور و بشارت بخش بسيار نزديك بودن آن نيست؟

آيا اين حضور بي نظير اربعين در كربلا بشارت بخش بسيار نزديك بودن آغاز حركت سپاهيان عشق از عاشوراي كعبه نيست؟

يقيناً جهان بزودي زود با چشماني حيرت زده جمال نوراني طالب خون كربلا را در ميان اقيانوس عزادارن حسيني مشاهده خواهد كرد ، سيمايي ملكوتي كه بعد از نوحه خواني در رثاي جد مظلوم خويش براي ريشه كن كردن ظلم و فتنه در جهان و حركت به سمت بيت المقدس از مسلمانان ياري خواهد خواست.

و چه زيبا فرمود امام عاشقان خميني كبير :

راه قدس از كربلا مي گذرد!

آري اقيانوس عزاداران حسيني اربعين راه قدس را گشوده است و بزودي دروازه خيبر با دستان مبارك علي گشوده خواهد شد.

شادی روح امام پاکمون و شهدایمان " صلوات "

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:,

] [ 14:33 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه